If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Когато купих колата преди 3 месеца, тя беше със Селения.
Смених го след 5-600км. с Мотул 6100 мултидизел 10W40. Веднага си пролича качественото масло. Поради добрите миещи свойства, двигателя стана малко по-шумен, понеже вече няма толкова нагар да уплътнява луфтовете. Маслото почерня за 200км. и си представям в Италия, колко ли е карана със Селенията. За 5000км. колата ми е лапнала, толкова, че на щеката нивото падна с 4мм. не знам това колко милилитра прави , но е повече от добре според мен.
Според мен, ако искате да си пазите двигателя, търсете масло с добри миещи свойства, да не ви се запушват магистралите.
Когато купих колата преди 3 месеца, тя беше със Селения.
Смених го след 5-600км. с Мотул 6100 мултидизел 10W40. Веднага си пролича качественото масло. Поради добрите миещи свойства, двигателя стана малко по-шумен, понеже вече няма толкова нагар да уплътнява луфтовете. Маслото почерня за 200км. и си представям в Италия, колко ли е карана със Селенията. За 5000км. колата ми е лапнала, толкова, че на щеката нивото падна с 4мм. не знам това колко милилитра прави , но е повече от добре според мен.
Според мен, ако искате да си пазите двигателя, търсете масло с добри миещи свойства, да не ви се запушват магистралите.
4мм и си мислиш че е добре Моята 2.4 ЖТД от смяна до смяна 9000 км. не мърда от средата и така и трябва. Карам с Лики Моли 10W40, по препоръка на колега който вече 20 г. си кара дизелите с това масло...и наистина беше прав за въпросното масло
Тутела, не е от най добрите масла, но пък е сравнително евтино.
Това което ти го предлагат е най вероятно на синтетична основа, но няма дефакто нищо общо с истинските синтетични масла.Търговски похвати
АЗ бих ти прпоръчал , ако може да се намери в БГ, оргинално масло на SHELL или CASTROL с вискоЗитет 0W40, аЗ карам с такова и сегашния диЗел и предишния и мога само да ти кажа, че съм супер доволен. Малко скъпички са, но ако си решил да си караш колата много време си Заслужава
Много си е добро маслото, сипвай и да не ти дреме,а и е синтетично.
Аз лично ползвам Тутела или Лъки Моли, разликата според мен е единтсвено в цената.
При това няма и ментета от него, както на Кастрол примерно.
А това е характеристиката на Тутела от сайта на Ванто:
Tutela Estoril
SAE 5W-40, ACEA A3/B3/B4, API SL/CF, MB 229.3 LEVEL, VW 502.00-505.--LEVEL, GM-LL-B-025
Синтетичното високотехнологично моторно масло Тутела Ещорил, осигурява перфектна защита и ефикасност за най-новите генерации бензинови и дизелови двигатели. Този продукт е специално разработен за намаляване на триенето и разхода на гориво и осигурява най-добрата защита при екстремни условия /подобрено студено стартиране
Всичко добре а колко литра масло събира една алфа ромео 156, 2.4 JTD 136 коня аедно с филтъра?
5 литра събира колега, но наскоро смених масло сложих Кастрол 5W40 и филтър маслен Bosh и ми се наложи да сложа още 200 мл за да кача щеката до максимума и. Демек купих 6 л. масло
AR 156 2.4 JTD 98' RED ~200 bhp - EX
Seat Toledo 1L 1,9 TDI EX AUDI A4 Avant B5 1,9 TDI ~150 H.P Quattro
я да питам... като се абстрахираме от факта, че е италианско, кое масло ще ме посъветвате да сложа на моя 2.4 jtd
http://www.balkan-agip.com/news.php
или
http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerway5w-50/$FILE/Statoil_LazerWay_5W-50.pdf
5w40 vs 5w50
statoila е по- добър при вискозитета при 40 и 100 градуса, но е 11 "единици" по- зле при вискозитетния индекс... но пък за големи летни жеги мисля да е по- добре индекс W50???
Моля кажете според вас- кое масло е по- добро от тези двете за моята 2.4 на 200000 км
Добавките, тиксото и телта не ремонтират Вашата кола!!!
я да питам... като се абстрахираме от факта, че е италианско, кое масло ще ме посъветвате да сложа на моя 2.4 jtd
http://www.balkan-agip.com/news.php
или
http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerway5w-50/$FILE/Statoil_LazerWay_5W-50.pdf
5w40 vs 5w50
statoila е по- добър при вискозитета при 40 и 100 градуса, но е 11 "единици" по- зле при вискозитетния индекс... но пък за големи летни жеги мисля да е по- добре индекс W50???
Моля кажете според вас- кое масло е по- добро от тези двете за моята 2.4 на 200000 км
Аз съм със същия двигател и да ти кажа честно освен първия вариянт, който е приемлив, защо не обърнеш внимание и на Selenia WR DIESEL - 5w40 Някак си е по добре да се сложи масло, което е създадено точно за нашите двигатели!
значи колега първо, защото гледам да съм малко по- далече гледащ от лепенката сложена на мотора само и единствено с рекламна цел!
Давам пример:
Citroen Evasion- Total
Lancia Zeta- нз какво е
Peugeot 806- Esso
Fiat Ulysse- пак нз какво е
еднакви мотори, различни масла... кажи сега есо и тотал еднакви ли са, защото моторите са!
Второ, Селенията в БГ не е е като Селенията в Италия
Трето, гледайки спецификациите гледам че 5w50 има по- добри данни от 5w40=> е по- доброто масло (лично мнение, може и да греша, но затова и питам)
Изхождайки, че в БГ по задръстванията в адските жеги при над 40 градуса на сянка, маслата се мъчат, а от друга страна дизела е доста топло- чувствителен, си мисля, че е по- добре летния вискозитет да е w50...
затова търся мнения, не да са различни от това "вземи каквото производителя ти казва"
Сравнявам го със Statoil, по следните причини:
- Сигурен съм, че не е менте
- Карал съм много коли със Statoil
- След смяна на Statoil с Yacco в еднакъв вискозитет 5w40, бензинов мотор, колата стана по- шумна малко... и за да няма изказвания от рода на "самовнушение" ще добавя и това, че колата си имаше прибор за налягане на маслото и след смяната, с Yacco маслото, налягането не беше толкова високо, колкото със Statoilското масло
- Имам сериозна отстъпка за Statoila, освен, че и маслото е доста евтино само по себе си
Просто въпросът ми е 5w50 става ли за дизел, защото 10w60 съм чел, че не става!
Добавките, тиксото и телта не ремонтират Вашата кола!!!
Аз го знам това...за марките, но все пак...
Примерно като искаш да е 5W50 ще ти предложа това:
SELENIA TOURING - 5w50 - "Синтетично двигателно масло с изключителен вискозитет и специални присадки! То е създадено за най-новите поколения бензинови и дизелови двигатели от всякакъв клас и мощност. Негова отличителна черта е максимална стабилност на вискозитета и издържливост на температурни промени в много широк диапазон!
Функционира перфектно дори и при най-екстремни климатични условия! "...
Следователно щом на Селенията пише че може и за дизел, значи и твоето масло 5W50 ще може! Затова че слагай смело
ПП: Селенията литъра е около 18 лв., ако на Statoil e по евтино слагай от него
Някой от колегите с напънати турбини ползвал ли е: MOTUL SPORT 5W50 и може ли да се намери тук или само от UK ?
Питам във връзка с това, че турбинката ми цъфна и ми сменяха целия картридж. Маестрото каза, че случката и се е случила основно от лошо мазане (SELENIA 5W40) и преминали през горещата и част парчета нагар от колектора. Колата все пак е на 215 000, което е нормален пробег за подмяна/рециклаж на турбина, била тя и на 2-2,5 bar. Други препоръчителни операции: почистване на захранващата магистрала, почистване на колектора от нагар, почистване на турбо-пътя от турбината до мотора, почистване цедката на маслената помпа в картера, почистване на някаква цедка на тръба за картерните газове, почистване на ЕГР. След това промивка на мотора преди новото масло. Някой ако се сеща още нещо за ръчно почистване да свирка
Моbile: 0884612720, ICQ# 92621498, Skype: satamototo
Луд ужасник с 03' 156 SW 2.4 JTD Distinctive HIGH CD (ECU fine tuning by Bobo Готиното)
Comment